Υπερπλασία Προστάτη - Laser Προστατεκτομή

Laser Προστατεκτομή | Υπερπλασία του Προστάτη

laser προστατεκτομήΠροστάτης

Η laser προστατεκτομή εφαρμόζεται σε έναν αδένα του άρρενος πληθυσμού, ο οποίος συμβάλλει στην γονιμότητα του σπέρματος και λέγεται προστάτης.
Μετά την ηλικία των 35-40 ετών αρχίζει και υπερτρέφεται, σε άλλους λιγότερο και άλλους περισσότερο (άγνωστη η ακριβής αιτία – επικρατέστεροι όμως είναι ορμονικοί λόγοι).

Συμπτώματα

Το υπερτροφικό κομμάτι του προστάτη αποτελεί καλοήθη όγκο αυτού, ο οποίος κάποτε μπορεί να δημιουργήσει έντονα προβλήματα στην ούρηση, όπως:

• συχνουρία
  • αίσθημα ατελούς κένωσης
  • διακοπτόμενη ροή
  • επιτακτικότητα
  • ακράτεια
  • επίσχεση (αδυναμία ούρησης)
  • λοιμώξεις
  • πέτρες στην κύστη
  • νεφρική ανεπάρκεια κλπ.

Σε πολλές περιπτώσεις τα συμπτώματα μπορεί να βελτιωθούν με φαρμακευτική αγωγή, όταν όμως η υπερτροφία εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό απαιτείται χειρουργική θεραπεία. Αυτή συνίσταται σε χειρουργική αφαίρεση του υπερτροφικού τμήματος του προστάτη, με αποτέλεσμα την άμεση ανακούφιση στη ροή των ούρων και τη βελτίωση όλων των παραπάνω συμπτωμάτων. Η κάψα του προστάτη στη χειρουργική θεραπεία της υπερτροφίας παραμένει, άρα ο ασθενής θα εξετάζεται και μετά για ενδεχόμενη καρκινογένεση, που πάντως είναι άσχετη με την υπερτροφία.

Μέχρι σήμερα

Η λιγότερη επεμβατική μέθοδος ήταν η κλασική διουρηθική προστατεκτομή με ηλεκτρική διαθερμία μονοπολικού ρεύματος, η οποία όμως είναι σε μερικές περιπτώσεις αρκετά αιμορραγική, ενώ η παράταση του χρόνου της σε μεγαλύτερους προστάτες αποτελεί απειλή για ανεπιθύμητα σύνδρομα (πχ το σύνδρομο απορρόφησης) και οι μεταγγίσεις αίματος δεν είναι σπάνιες.

Laser Προστατεκτομή

Σημαντικό βήμα στη βελτίωση της ενδοσκοπικής τεχνολογίας αποτελεί η laser προστατεκτομή για τη θεραπεία της υπερπλασίας του προστάτη.Η τεχνική  αποτελεί ένα εξαίρετο αντικείμενο χειρουργικής θεραπείας της υπερτροφίας στα χέρια της ενδοσκοπικής ομάδας με πολύ μεγάλη εμπειρία στον τομέα της ενδοσκοπικής ουρολογικής χειρουργικής, με απόλυτη ασφάλεια ακόμα και σε ασθενείς με σοβαρά καρδιαγγειακά προβλήματα, οι οποίοι θέλουν να απαλλαγούν από μια προβληματική και νοσηρή ούρηση.

Πλεονεκτήματα

Η laser προστατεκτομή παρουσιάζει το πλεονέκτημα του ελαχιστότατου έως ανύπαρκτου κινδύνου αιμορραγιών με τη «φωτοεξάχνωση» του προστάτη και ενδείκνυται σε ασθενείς με προβλήματα πηκτικότητας αίματος ή σε ασθενείς που απαιτείται να λαμβάνουν αντιπηκτική αγωγή, ενώ δεν παρουσιάζονται κίνδυνοι για ανεπιθύμητα σύνδρομα όσο και αν διαρκέσει η επέμβαση.Ο καθετήρας αφαιρείται την επόμενη ημέρα του χειρουργείου και ο ασθενής εξέρχεται του νοσοκομείου.

Μειονεκτήματα

Η έλλειψη ιστού προς βιοψία και η όχι τόσο ριζική εξαίρεση του καλόηθους προστατικού αδενώματος.