Τα θηλώματα της ουροδόχου κύστης είναι πολυποειδείς, μισχωτοί όγκοι, με τη μορφή πολυπόδων, εμφανίζουν ανωμαλίες που αναπτύσσονται στο εσωτερικό τοίχωμα της ουροδόχου κύστης.
Ενώ κάποια θηλώματα μπορεί να είναι καλοήθη, η πλειοψηφία αυτών είναι κακοήθη.

Συμπτώματα θηλωμάτων

Αιματουρία ένα σύμπτωμα, που εμφανίζεται συχνά χωρίς πόνο ή άλλα συμπτώματα.
Συχνουρία ή επιτακτική ούρηση
Πόνος ή κάψιμο κατά την ούρηση
Αίσθημα ατελούς κένωσης της κύστης

Θηλώματα Ουροδόχου Κύστης

Σημαντικοί παράγοντες θηλωμάτων

• Κάπνισμα που είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας κινδύνου
• Χρήση ή έκθεση σε χημικές ουσίες όπως: βενζένιο, β-ναφθυλαμίνη και άλλες χημικές ουσίες.
• Ιστορικό καρκίνου της ουροδόχου κύστης
• Οικογενειακό ιστορικό καρκίνου της ουροδόχου κύστης
• Προχωρημένη ηλικία

Διάγνωση θηλωμάτων

• Με ανάλυση ούρων οπού μπορεί να ανιχνευθεί αίμα.
• Με κυστεοσκόπηση μια εξέταση που μας επιτρέπει να εξετάσει το εσωτερικό της ουροδόχου κύστης με ενδοσκόπιο.
• Με βιοψία όπου γίνεται μερική αφαίρεση ενός μικρού δείγματος ιστού από το θήλωμα για περαιτέρω εξέταση.

Θεραπεία θηλωμάτων

• Διουρηθρική εκτομή θηλώματος (turis) μια θεραπεία, όπου το θήλωμα αφαιρείται μέσω της ουρήθρας.
• Χημειοθεραπεία όπου χρησιμοποιείται μετά την εκτομή με turis για να μειώσει τον κίνδυνο υποτροπής.
• Ακτινοθεραπεία συνήθως χρησιμοποιείται σε προχωρημένες περιπτώσεις ή σε ασθενείς που δεν είναι κατάλληλοι για χειρουργική επέμβαση
• Ριζική κυστεκτομή οπού κάνουμε αφαίρεση ολόκληρης της ουροδόχου κύστης σε προχωρημένες περιπτώσεις.

Αποτελέσματα
Αρνητικός παράγοντας θηλωμάτων: η συχνή υποτροπή τους, έστω και αν εξαιρεθούν ριζικά.

Θετικός παράγοντας θηλωμάτων: δεν σκοτώνουν, δε δίνουν μεταστάσεις αλλά μια μελλοντική υποτροπή τους μπορεί να είναι σε πιο επιθετική μορφή, ειδικά αν οι ασθενείς συνεχίζουν να καπνίζουν.

Συμπέρασμα
Η πρόγνωση για τα θηλώματα σε πρώιμο στάδιο είναι καλή, με ποσοστά 5ετούς επιβίωσης άνω του 90%. Ωστόσο, η πιθανότητα υποτροπής του καρκίνου είναι υψηλή, επομένως η μακροχρόνια παρακολούθηση είναι απαραίτητη.

Σημαντικός παράγοντας είναι η γενική υγεία του ασθενούς και η ανταπόκριση στη μέθοδο και θεραπεία που θα ακολουθήσει.
Είναι σημαντικό να μας συμβουλευτείτε εάν εμφανίσετε οποιοδήποτε από τα συμπτώματα που αναφέρονται παραπάνω.